اطلاع رسانی:

تصویرسازی رقص مرموز، ثبت لحظه‌ای درهم‌تنیدگی کوانتومی

محققان دانشگاه اتاوا با همکاری دانیلو زیا و فابیو اسکیارینو از دانشگاه ساپینزا رم، اخیراً تکنیک جدیدی را نشان دادند که امکان تجسم عملکرد موج دو فوتون درهم تنیده، ذرات بنیادی تشکیل دهنده نور را در لحظه‌ی حال فراهم می‌کند.

 

با استفاده از تشبیه یک جفت کفش، مفهوم درهم تنیدگی را می توان به انتخاب یک کفش به صورت تصادفی تشبیه کرد. لحظه ای که شما یک کفش را شناسایی می کنید، بدون توجه به موقعیت آن در جهان، ماهیت کفش دیگر (چه کفش چپ یا راست باشد) فوراً تشخیص داده می شود. با این حال، نکته جذاب در اینجا، عدم قطعیت ذاتی مرتبط با فرآیند شناسایی تا لحظه دقیق مشاهده است.

تابع موج، یک اصل مرکزی در مکانیک کوانتومی، درک جامعی از حالت کوانتومی ذره ارائه می دهد. به عنوان مثال، در مثال کفش، "تابع موج" کفش می تواند اطلاعاتی مانند چپ یا راست، اندازه، رنگ و غیره را حمل کند. 

به طور دقیق‌تر، تابع موج دانشمندان کوانتومی را قادر می‌سازد تا نتایج احتمالی اندازه‌گیری‌های مختلف را روی یک موجود کوانتومی پیش‌بینی کنند، به عنوان مثال. موقعیت، سرعت و غیره
 
این قابلیت پیش‌بینی بسیار ارزشمند است، به‌ویژه در زمینه فناوری کوانتومی که به سرعت در حال پیشرفت است، جایی که دانستن یک حالت کوانتومی تولید شده یا ورودی در یک کامپیوتر کوانتومی به آزمایش خود کامپیوتر اجازه می‌دهد. علاوه بر این، حالت‌های کوانتومی مورد استفاده در محاسبات کوانتومی بسیار پیچیده هستند و موجودیت‌های زیادی را در بر می‌گیرند که ممکن است همبستگی‌های غیر محلی قوی (درهم تنیدگی) از خود نشان دهند.

این تحقیق یک رویکرد نوآورانه برای توموگرافی حالت کوانتومی معرفی می کند. به طور سنتی، این روش به اندازه گیری های زمان بر نیاز داشت و به نویز حساس بود. روش جدید شامل بازسازی حالت دوفوتون با تجزیه و تحلیل ورود همزمان فوتون ها است. یک الگوی تداخل ایجاد می‌شود که منجر به نتایج سریع‌تر و دقیق‌تر می‌شود. این مزایا شامل مقیاس پذیری و کاربردهای بالقوه در پیشرفت فناوری کوانتومی است. مقاله تحقیقاتی با عنوان "تصویربرداری تداخل سنجی از دامنه و فاز حالت های دوفوتونی فضایی" در Nature Photonics منتشر شد.

متن خبر.

پ
ایان خبر.

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/ZsRw