اطلاع‌رسانی:

دکتر دهقانی فیروزآبادی در بیست و ششمین نشست هیات امنای بنیاد علم ایران: دو هزار متخصص در حوزه کوانتوم تربیت می‌شود

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاکید کرد: مسیر حرکتی بنیاد علم ایران به سمت و سوی حمایت از تولیدات و خروجی های فاخر علمی با رویکرد دستیابی به مرجعیت علمی سوق می یابد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه گذشته در بیست و ششمین نشست هیات امنای بنیاد علم ایران که با هدف گزارش عملکرد این مجموعه و بررسی برنامه‌های سال جاری این بنیاد برگزار شد، گفت: بنیاد ملی علم ایران، با توجه به ارتقای ساختاری خود از یک سو و افزایش بودجه‌ای که سال گذشته داشت، نقش ارزشمند و درخور توجهی را در حمایت و توسعه پژوهش‌های بنیادین و تولید علم کشور ایفا کرد.

وی افزود: اما علیرغم این عملکرد مثبت، بودجه بنیاد به یک‌سوم کاهش یافته که برای اصلاح آن و کمک به ادامه روند حمایت‌های گسترده از تولیدات علمی، به صورت مستمر با دستگاه‌های ذیربط در حال پیگیری و مذاکره هستیم.

دهقانی فیروزآبادی یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد ملی علم ایران را کمک به طرح‌های علمی در ابعاد ملی و بین‌المللی در ابعاد کلان و ناظر به آینده دانست.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی جدی معاونت علمی برای تربیت و پرورش نیروی انسانی دانش‌آموخته و متخصص در حوزه‌های گوناگون علمی و فناورانه عنوان کرد: به طور مثال در حوزه کوانتوم برای تربیت حداقل دو هزار نفر نیروی انسانی خبره و متخصص برنامه ریزی شده است.

رییس بنیاد ملی علم ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از اقدامات صورت گرفته این مجموعه در سال ۱۴۰۲ گفت: سامانه ای از سال گذشته راه اندازی شده که تمامی اطلاعات بنیاد علم روی این سامانه قرار داده شده است.

در این نشست، پیمان صالحی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، علی اکبر رشاد نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی، صادق واعظ زاده عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی اکبر موسوی موحدی و ایمان افتخاری از اعضای هیات امنای بنیاد علم ایران حضور داشتند.

//isti.ir/Zw9x