اطلاع رسانی:

برگزاری دوره آموزشی مقدماتی و مجازی «یادگیری ماشین کوانتومی»

توسط مجموعه آموزشی کایوتی با همکاری ستاد اپتیک و کوانتوم و کانون علمی فرهنگی رسانا؛

گروه آموزشی کایوتی با همکاری کانون علمی فرهنگی«رسانا» دانشگاه صنعتی شریف و «ستاد توسعه فناوری اپتیک و کوانتوم»، اقدام به برگزاری دوره آموزشی مجازی رایگان با عنوان «یادگیری ماشین کوانتومی» به مدت دو هفته در مرداد و شهریورماه نموده است.

یادگیری ماشین کوانتومی (QML) یک حوزه تحقیقاتی میان‌رشته‌ای هیجان انگیز و به سرعت در حال تکامل است که اصول فیزیک کوانتومی و یادگیری ماشین را ترکیب می‌کند تا از قدرت محاسبات کوانتومی برای حل مسائل پیچیده داده محور استفاده کند. این دوره دو‌هفته‌ای مقدماتی، برای علاقه‌مندان به حوزه یادگیری ماشین بر مبنای کامپیوترهای کوانتومی طراحی شده و از کتابخانه PennyLane برای توسعه مهارت‌های عملی در زمینه یادگیری ماشین کوانتومی بهره می‌برد. ایجاد درک کاملی از نحوه پیاده‌سازی الگوریتم‌های یادگیری ماشین کوانتومی، کاوش برنامه‌های کاربردی پیشرفته، و استفاده از پتانسیل محاسبات کوانتومی برای تسریع پردازش داده‌ها از اهداف این دوره است.

سرفصل‌های این دوره در قالب جلسات تدریس و کارگاه کدنویسی توسط متخصصین گروه کایوتی آموزش داده می‌شود و در انتهای دوره چند جلسه ارائه‌ی مقالات علمی معتبر در این حوزه با حضور کارشناسان برجسته از داخل و خارج کشور برگزار می‌شود. همچنین در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر شرکت در دوره اعطا خواهد شد.

دوره یادگیری ماشین کوانتومی که از 22 مرداد با استقبال گسترده علاقه‌مندان آغاز شده و در 8 جلسه دوساعته برگزار می‌گردد. پس از اتمام دوره از شرکت‌کنندگان توانمند جهت ایجاد تیم‌های تحقیقاتی دعوت به عمل می‌آید تا در حل مسائل واقعی و کاربردی فعالیت کنند. لازم به ذکر است که تیم‌های مذکور می‌توانند با حمایت ستاد اپتیک و کوانتوم برنامه‌های نهایی خود را با استفاده از بستر ابری بر روی بهترین کامپیوترهای کوانتومی واقعی و قدرتمند موجود در دنیا اجرا کرده و از مزایای آن‌ها بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/.

 

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/Z8jw