اطلاع رسانی

انتشار اولین نسخه نشریه شتاب دانشگاه علم و صنعت با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم

نشریه شتاب، نشریه دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با موضوع فناوری های کوانتومی منتشر شد.

نشریه شتاب، نشریه دانشجویی دانشکده فیزیک علم و صنعت پس از 5 سال با تلاش اعضای انجمن علمی دانشکده فیزیک دانشگاه علم و صنعت و دبیران نشریه و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه 1403 با حضور اساتید و دبیران نشریه در سالن همایش‌های دانشکده فیزیک علم و صنعت رونمایی و سپس منتشر شد.

نشریه شتاب با رویکرد موضوع محور فعالیت می‌کند به‌گونه‌ای که یک موضوع اختصاصی درنظر گرفته می‌شود و عمده مطالب نشریه در رابطه با آن نوشته می‌شود. سابقاً انتشار این نشریه به علت عدم حمایت و انگیزه کافی دانشجویان و همچنین بیماری کرونا به مدت پنج سال به تعویق افتاده بود. هزینه‌های این نسخه از نشریه شتاب توسط ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم و بخشی توسط دانشگاه علم و صنعت تامین شد. 

این نشریه با محوریت "فناوری‌های کوانتومی" نوشته شد و آماده سازی آن 6 ماه به درازا انجامید که نتیجه آن 70 صفحه محتوی با عناوین عناوین تاریخچه کوانتوم، کامپیوتر‌های کوانتومی، مخابرات کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، حسگرهای کوانتومی، بررسی ایده ماده تاریک، ذرات بنیادی و ذره هیگز، تاکیون ها، حسگر های نانوساختار، فیزیک_موسیقی و یک مصاحبه با اساتید برجسته کشور دکتر بیژن عبدالکریمی و دکتر رضا منصوری با عنوان "پرسش از علم و فلسفه" شد . در تحریر این نشریه علاوه بر دانشجویان دانشگاه علم و صنعت دانشجوهایی از دانشگاه خوارزمی و داشنگاه صنعتی اصفهان نیز مشارکت داشتند.

از این نشریه در دانشکده فیزیک علم و صنعت استقبال خوبی صورت گرفت و برای انتشار آن مراسم رونمایی با حضور اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشکده فیزیک و دانشکده‌های دیگر برگذارشد که در آن اساتید دانشگاه از این فعالیت دانشجویی تقدیر کردند و دبیر این نشریه ضمن تورق نشریه به عناوین و اهمیت‌های این نسخه از نشریه و حمایت های لازم برای ادامه این روند پرداخت.

تصاویر

//isti.ir/Z7my