اطلاع رسانی:

دهقانی: آغاز برنامه برش استانی معاونت علمی از تیرماه امسال

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری از آغاز برنامه استان‌محور معاونت علمی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خبر داد.

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در آیین آغاز به کار مرکز نوآوری بافقی‌نو در استان یزد، گفت: این مرکز نوآوری که به همت مسئولان شهرستان بافق و شرکت سنگ آهن مرکزی ایجاد شده است، یک جریان نوآورانه را در این شهرستان به راه می‌اندازد و این جریان‌سازی گامی فراتر و مهم‌تر از ایجاد زیرساخت‌ها است.

دهقانی افزود: این مجموعه بزرگ و توانمند وارد فضای کارآفرینی نوآورانه شده که در نوع خود اتفاق مبارکی است. با عزمی که در مدیران جوان این مجموعه وجود دارد، امیدواریم که شاهد آمار قابل توجهی از اشتغال فناورانه و نوآورانه در این شهرستان باشیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این‌که شهرهای کوچک‌تر و کم‌تر برخوردار به لحاظ استعدادهای ذاتی غنی هستند که می‌تواند اشتغال‌زا و ارزش‌آفرین باشد، ادامه داد: خداوند استعداد خوبی را به این نقطه از کشور بخشیده است و بافق و محدوده اطراف آن، از حیث منابع و معادن غنی است. همین استعداد سرزمینی زمینه را برای شکل گرفتن انواع و اقسام نیازهای فناورانه و توسعه روش‌های پاسخ دهنده به این نیازها، از خردایش، فرآوری، اکتشاف و سایر نیازها فراهم کرده است. ایجاد مراکز نوآوری و کارآفرینی می توانند با پیوند این مسائل و نیازها به ظرفیت‌های انسانی و توانمندی های شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌گشای صنایع معدنی از یک سو و ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده از سوی دیگر باشد.

دهقانی عنوان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با ایجاد صندوق CVC و مرکز نوآوری و کارآفرینی، بخشی از مسئولیت اجتماعی خود نسبت به این منطقه و مردمش را پاسخ می دهد. این مراکز می‌توانند نقش یک هاب اتصال‌دهنده مسائل و نیازها به بخش‌های متخصص و نیروی انسانی توانمند را ایفا کنند. 

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/ZVrw