اطلاع‌رسانی:

IBM و شرکت PINQ² اولین سیستم کوانتومی "Quantum System One" کانادا را راه‌اندازی کردند.

IBM و پلتفرم نوآوری دیجیتال و کوانتومی کبک (PINQ²) با نصب اولین سیستم IBM Quantum System One در کانادا، یک سیستم به مقیاس انرژی با 127 کیوبیت راه‌اندازی کرده‌اند.

IBM و پلتفرم نوآوری دیجیتال و کوانتومی کبک (PINQ²) همکاری کرده‌اند تا اولین سیستم IBM Quantum System One کانادا با 127 کیوبیت راه‌اندازی کنند، یک سیستم به مقیاس انرژی با اهدافی از جمله شتاب دادن به تحقیقات در زمینه محاسبات کوانتومی در کبک. PINQ²، یک سازمان غیرانتفاعی توسط وزارت اقتصاد، نوآوری و انرژی کبک و دانشگاه شربک تأسیس شده است و به عنوان اپراتور انحصاری کامپیوتر کوانتومی عمل خواهد کرد. هدف این همکاری تقویت موقعیت کبک به عنوان یک رهبر در فناوری‌های کوانتومی، توسعه استعدادها، ترویج پیشرفت صنعت، تسهیل تحقیقات علمی و پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در مسیر محاسبات کوانتومی است. سیستم IBM Quantum System One برای بررسی چالش‌ها و فرصت‌های پایداری جهانی پیچیده و فرصت‌های خدمات مالی استفاده خواهد شد.

IBM و PINQ² به همکاری در تحقیقات کوانتومی پرداخته‌اند.

IBM و پلتفرم نوآوری دیجیتال و کوانتومی کبک (PINQ²) همکاری کرده‌اند تا نصب اولین سیستم IBM Quantum System One کانادا را آغاز کنند. این همکاری با هدف شتاب دادن به تحقیقات محاسبات کوانتومی در کبک انجام می‌شود. این سیستم به مقیاس انرژی با 127 کیوبیت پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال به پایان برسد. این سیستم تحقیقات پیشرفته در زمینه کوانتوم را به توسعه برنامه‌های کاربردی جهت مقابله با چالش‌های جهانی پیچیده و فوری تسریع خواهد داد.

PINQ²، یک سازمان غیرانتفاعی تأسیس‌شده در سال 2020 توسط وزارت اقتصاد، نوآوری و انرژی کبک (MEIE) و دانشگاه شربک است و به عنوان اپراتور انحصاری کامپیوتر کوانتومی عمل خواهد کرد. این همکاری به تقویت موقعیت کبک در فناوری‌های کوانتومی، ساخت و بهبود اکوسیستم نوآوری کبک، توسعه استعدادها، ترویج پیشرفت صنعت، تسهیل تحقیقات علمی و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMEs) در مسیر محاسبات کوانتومی اختصاص دارد.

محاسبات کوانتومی و چالش‌های پایداری

با توانایی محاسباتی سیستم کوانتومی IBM Quantum System One، PINQ² قصد دارد چالش‌های پایداری جهانی پیچیده را بررسی کند، همچنین فرصت‌هایی در خدمات مالی را بررسی کند. این همکاری بر پایه شراکت شتاب‌دهنده کبک-IBM Discovery که در فوریه 2022 اعلام شد، ساخته شده است و علاقه کبک به پیشبرد تحقیقات محاسبات کوانتومی را تأکید می‌کند.

محاسبات کوانتومی یک فناوری به سرعت در حال ظهور است که از قوانین مکانیک کوانتومی برای حل مشکلاتی استفاده می‌کند که به عملی بودن حل آنها توسط قوی‌ترین سوپرکامپیوترهای امروزی نمی‌پردازد. سیستم کوانتومی IBM Quantum System One اولین سیستم کوانتومی یکپارچه با طراحی کوچک به منظور استحکام، قابلیت اعتماد و استفاده مداوم است.

دسترسی به محاسبات کوانتومی برای تحقیق

 به عنوان یک مرکز محاسباتی کوانتومی IBM، PINQ² قادر خواهد بود تا به موسسات دانشگاهی، شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر کبک، کانادا و سراسر جهان دسترسی به سیستم مدیریت‌شده توسط IBM از طریق ابر (Cloud) را برای انجام تحقیقات خود فراهم کند. این امکان به یک اکوسیستم گسترده‌تر این فرصت را می‌دهد تا کاربردهای مختلف محاسبات کوانتومی را در صنایع و کسب‌وکارهای خود بررسی کنند.

PINQ² با شرکت‌ها همکاری می‌کند تا به آن‌ها در تسریع تبدیل دیجیتالی کمک کند، با ارائه یک پلتفرم محاسباتی با عملکرد بالا (HPC)، هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته، نرم‌افزارهای شبیه‌سازی و محاسبات کوانتوم. این سازمان با تأمین مالی از دولت کبک و شرکای دانشگاهی و صنعتی تأسیس شده است.

هدف اصلی PINQ² با اهداف تامین کنندگان سرمایه‌گذاری همخوانی دارد: کمک به توسعه همکاری‌های بهتر بین دولت و شرکت‌ها در کبک و در سراسر کانادا بین دانشمندان، شرکت‌ها و سازمان‌ها، و یافتن راه‌حل‌های بهتر و سریعتر برای چالش‌های پیچیده جهانی. چشم‌انداز این سازمان این است که در زمینه‌های اولویتی مانند محیط زیست، انرژی، امور مالی و سلامت به عنوان یک مسرع نوآوری دیجیتال برای شرکت‌های کبک شود.

"محاسبات کوانتومی انقلاب فناوری بعدی است، و این همکاری بین IBM و PINQ² کبک را در جلوی این سفر تغییرآفرینانه قرار می‌دهد. این همکاری نه تنها تحقیقات نوآورانه و پیشرفت‌های علمی را تشویق می‌کند، بلکه کسب‌وکارها را قوی‌تر می‌کند، نوآوری را تشویق می‌کند و چالش‌های جهانی در زمینه‌هایی مانند خدمات مالی و توسعه پایدار را مدیریت می‌کند. با دسترسی به IBM Quantum System One و همکاری‌های قوی‌تر ما، PINQ² نقش خود را به عنوان یک آزمایشگاه کوانتومی در مقیاس جهانی تقویت می‌کند. ما نوآوری را ترویج می‌دهیم، رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهیم و آینده روشنی برای کبک ایجاد می‌کنیم"، گفته است اریک کاپل، مدیرعامل PINQ².

لینک خبر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/ZXbw