اطلاع‌رسانی:

اولین «نمایشگاه ملی توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم» برگزار شد

در تاریخ 13 الی 16 آبان‌ماه، اولین نمایشگاه ملی توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم با موفقیت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر تهران برگزار شد.

این رویداد مهم و فناورانه با حضور دانشگاه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری‌های اپتیک و کوانتوم از جمله فوتونیک، لیزر، پلاسما و ... به معرفی و رونمایی از چندین محصول برتر در این زمینه پرداختند. این محصولات به وسیله تیم‌های متخصص و پژوهشگران برجسته در این حوزه توسعه یافته بودند.

در این نمایشگاه، شرکت‌ها از سراسر کشور، آخرین پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های مرتبط با حوزه‌های اپتیک و کوانتوم را به بازدیدکنندگان معرفی کردند. همچنین، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با حضور متخصصان و صنعتگران برگزار شد که به تبادل دانش و تجربیات در این زمینه کمک کرد.

جناب آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، از این نمایشگاه بازدید کرده و به رونمایی از نمونه‌های نوآورانه این فناوری‌ها پرداختند. همچنین حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، ریاست قوهٔ قضائیه جمهوری اسلامی ایران با حضور در غرفه ستاد توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم از محصولات کوانتومی شرکت‌ها بازدید داشتند. از سوی دیگر، نمایندگان از شرکت‌های خارجی نیز در این رویداد شرکت کرده و با محصولات ارائه شده در این نمایشگاه آشنا شدند. این حضورها امکان قراردادهای مهمی برای مراودات بین‌المللی در زمینه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم برقرار می‌کند.

در این نمایشگاه، تاکید بر روی اهمیت توسعه فناوری‌های اپتیک و کوانتوم در ارتقاء علم و صنعت در کشور بیش از پیش مشخص شد و نقطه عطفی مهم در توسعه و پیشرفت فناوری‌های اپتیک و کوانتوم بوده و به ارتقاء علم و صنعت در این حوزه کمک کرده است.

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
//isti.ir/Z8nx